_ RECENZIE: DEZAMĂGIRE...

Abonat Variety Print Plus

Abonat Variety Print Plus

Abonat Variety Print Plus Abonat

Spre deosebire de „Fetele” și „Mobila minusculă”, primul film al lui Dunham în 12 ani pare mai puțin creat decât conceput.

De Owen Gleiberman

Critic șef de film

Timp de un deceniu, Lena Dunham a fost mai mult decât ocupată, producătoare executivă de seriale TV precum „Camping” și „Generation” și și-a publicat memoriile. Cu toate acestea, a fost deosebit de selectivă în ceea ce privește lista ei principală de proiecte și „Sharp Stick”, care a avut premiera diseară la Sundance Film Festival, este al treilea ei act major. Primul a fost „Tiny Furniture”, filmul din 2010 care a lansat-o, și a fost o bijuterie: portretul unui tânăr obositor din New York, interpretat de Dunham, spus la un nivel neobișnuit de onestitate lacerată. Când l-am văzut, m-am gândit: Există ceva despre modul în care această regizoră își vede personajul principal – cu ochii deschiși, arătându-ne visele ei, dar și, în prim-plan, toate defectele ei – care este în contradicție nu numai Hollywood-ului, ci și atât. multă evlavie în filme indie.

Al doilea act al lui Dunham a fost „Girls” și a fost o revoluție dintr-o serie: nu prima emisiune HBO care a simt „ca un film”, dar primul care a simțit că învinge lumea filmului independent la propriul joc. Schimbându-și loialitatea, la începutul carierei sale, de la marele ecran la mic, Dunham a anticipat paradigma de streaming în care ne aflăm acum - iar „Girls” a fost, desigur, doar un serial fantastic, dezarmant de amuzant și de observator microscopic despre cunoscând amăgirile de sine ale stării de spirit milenare. Chiar dacă nu ai fost în demo, spectacolul a fost plin de personaje care s-au simțit ca niște proiecții ale multor dintre noi.

Toți din care să spunem că ștacheta pentru „Sharp Stick” este ridicată, pentru că aici a pus-o palmaresul Lenei Dunham în materie de artă. Este primul film pe care l-a scris și regizat de la „Tiny Furniture” (în calitate de actor, de data aceasta își oferă un rol secundar) și, cu toată influența pe care o are acum în industria divertismentului, te-ai putea aștepta să fie un ambițios. declarație, făcută cu un buget major, cu o distribuție de vis supradimensionată.

Totuși, poate pentru a abate acel demon al așteptărilor, Dunham a făcut „Sharp Stick” ca o afacere la scară redusă, o schiță aruncată a unui film, filmat în timpul pandemiei, cu același tip de estetică utilitaristică care marchează orice număr de intrări mult mai reduse la Sundance. Este expusă meșteșugul ei avânt ca regizor; la fel sunt impulsurile ei de provocatoare. Pentru că acesta este un film care, în doar 86 de minute, abordează subiecte precum histerectomia juvenilă (Dunham a suferit una în 2018 din cauza luptei ei continue cu endometrioza), mame care își bombardează copiii cu împărtășirea sexuală excesivă a cuiva aflat într-o terapie proastă. sesiune și dedesubturile (în toate sensurile) pornografiei online. Aruncă o eroină care este o virgină de 26 de ani, cu personalitatea cuiva cu 12 ani mai mică decât ea, care trece printr-o experiență rapidă care pare să fie dintr-o versiune A24 a „Breaking Amish” și tu” Am rețeta pentru... ei bine, o bucată de conversație.

„Sharp Stick”, în schimburile sale verbale rapide, sexualitatea sa goală, aerul său general de a sparge tabu-urile de parcă ar fi fost baloane supradimensionate, este recunoscut un film cu Lena Dunham. Dar este primul dintre proiectele ei în care părțile nu prea se adună, pentru că se pare că ceea ce ne uităm nu a fost atât creat, ci artificial. Dunham, în diferite momente, pare să se întrebe: ce se întâmplă dacă aș face un film despre asta? Și acesta??!! Și ACESTA??!! Răspunsul este că ea a făcut un film în care simți dorința ei de a se ridica din tine mai mult decât te simți conectat la orice pe ecran.

Eroina, Sarah Jo (Kristine Froseth), poate avea peste 20 de ani, dar în spirit este foarte mult o fată, cu un MacBook decorat de vedete și pisicuțe- fețe de pisică, o voce a inocenței floare-copil și o manieră tentativă care o marchează ca fiind chintesența unui rătăcitor. Ea a crescut la periferia Hollywood-ului împreună cu sora ei opusă temperamental, Treina (Taylour Paige), o influență aspirantă a cărei dansuri de pradă în scena de deschidere anunță că acesta nu va fi un film modest; și mama lor, interpretată de Jennifer Jason Leigh, așternută asupra oboselii L.A. cu o comedie cu limbă otrăvită pe cât de ironică, pe atât de teatrală. Această epavă a unei matriarhe, care își administrează complexul de apartamente gri-stuc, cu plantele zgomotoase în exterior, a fost căsătorită și divorțată de cinci ori. Dar ea este, de asemenea, un fulg New Age care și-a îmbinat eșecul în relațiile cu „filozofia” ei din anii ’70 pentru a crea un amestec toxic de sfaturi pentru fiicele ei. Și anume: Ieși, ia-ți piciorul, fă ce vrei, dar nu te aștepta niciodată ca acești bărbați să rămână pe aici.

Asta face parte din motivul pentru care Sarah Jo este atât de retrasă. Celălalt motiv, după cum aflăm, este că a suferit o histerectomie radicală care i-a salvat o viață când avea 15 ani, iar aceasta a marcat-o literalmente; ea zgârie semnele de la procedura de pe abdomenul inferior de parcă ar fi mâncărimi din iad. Sarah lucrează ca îngrijitoare cu nevoi speciale pentru Zach (Liam Michel Saux), ai cărui părinți sunt pe cale să mai aibă un copil. Ei sunt interpretați de Dunham, ca un broker imobiliar suprasolicitat, care își elimină frustrările asupra soțului ei și Jon Bernthal, care îl interpretează pe Josh, soțul, ca un leneș de acasă care seamănă cu fratele lui Paul Rudd, Valley Dude. Este un prost inofensiv, dar putem vedea că este suficient de sexy pentru a crea probleme.

Sarah Jo este atrasă de el cu un scop - ea vrea, în cele din urmă, să-și piardă virginitatea. Dar și pentru că creează genul de situație nesăbuită pe care Dunham prosperă. Relația lor sfârâitoare este cea mai bună parte a filmului, pentru că curge ca viața. Sunt oamenii care iau decizii proaste într-un mod recunoscut și distractiv. Și gluma, desigur, este că toată energia erotică pe care Sarah Jo o comprimase iese din ea. Odată ce se culcă cu Josh, nu se satură.

Jon Bernthal este un cameleon captivant al unui actor (a trebuit să-mi reamintesc că numai anul trecut l-a jucat pe nemilosul Johnny Soprano și pe genialul antrenorul de tenis Rick Macci), și îl face pe Josh un ticălos bine realizat, poate un pic în tradiția hergheliei nevrotice a lui Adam Driver din „Girls”. Iar Kristine Froseth, a cărei eleganță cu obraji de măr sugerează că tânăra Joni Mitchell o interpretează pe Dorothy în „Vrăjitorul din Oz”, interpretează timiditatea dureroasă a lui Sarah Jo și trezirea erotică ulterioară cu o convingere ciudată.

Dar unde se duc toate astea? Aventura se dovedește a fi doar configurația pentru restul filmului, în care Josh o introduce pe Sarah Jo în universul pornografiei online, iar ea devine o convertită instantanee. Acesta este în mod clar un subiect bun pentru un film; Dunham ar fi trebuit să facă o dramă cu drepturi depline despre asta. Dar ultima jumătate de oră din „Sharp Stick” joacă, mai mult decât orice altceva, ca un episod gătit. Passată la porno, Sarah încearcă să se scufunde, aproape la propriu, peste noapte, într-o experiență hardcore. Ea se conectează cu străini online, ea face o listă alfabetică a tuturor activităților scandaloase pe care vrea să le încerce (A pentru anal, B pentru bukkake, C pentru creampie...) și formează un atașament față de un star de film pentru adulți, Vince (Scott). Speedman), acoperit cu tatuaje de băiat rău. Ea îl caută, iar el răspunde și se dovedește a fi... un herghelie porno agro cu o inimă feministă de aur.

Nu am cumpărat nimic din toate astea. Nu chiar. Și cred că asta se datorează faptului că totul este un vehicul pentru ceea ce Dunham prezintă drept marele ei mesaj: un manifest bine-intenționat, dar prea ușor despre pozitivitatea sexuală și importanța reducerii anxietății sexuale în era exhibiționismului online, toate livrate în film. de cel mai ironic greșit mesager pe care ți-l poți imagina. Dunham, până la sfârșitul „Sharp Stick”, pare să încerce să vorbească direct cu fanii ei - să-i ajute, să le dea sfaturile de care au nevoie. Dar nu asta face un film bun. Un film bun ne conduce printr-o experiență suficient de autentică încât să ne scoată din noi înșine. „Sharp Stick” ajunge să apară ca versiunea Lenei Dunham a unui film de sfârșit de perioadă Todd Solondz. Pune și îndeamnă publicul cu obraznicul obraznic al pretențiilor sale „incorecte”, apoi, sub pretextul eliberării, te încurcă.

15 comentarii < label for="comment" class="lrv-u-display-block lrv-u-text-transform-uppercase lrv-u-font-size-14 lrv-u-font-weight-bold">Lăsați un răspuns

Linkul direct catre Petitie

CEREM NATIONALIZAREA TUTUROR RESURSELOR NATURALE ALE ROMANIEI ! - Initiativa Legislativa care are nevoie de 500.000 de semnaturi - Semneaza si tu !